Gra na blogu jest bardziej specyficzna, niż na forum lub na chacie. Podczas gdy na PBF'ie czy chacie prowadzimy jeden wątek jedną postacią, na blogu można mieć nieskończoną ilość wątków. Jest dozwolona bilokacja postaci. Jednakże jedynym mankamentem tego systemu jest fakt, że nie można prowadzić gry z większą ilością osób w jednym wątku.
Roleplay między dwoma osobami prowadzi się pod kartami postaci. Jednakże jest to zrobione w dość niecodzienny sposób, różniący się od PBF'ów i chatRP. Powiedźmy, że jesteśmy Panem A i chcemy prowadzić wątek z Panem B. Pan B zaczyna wątek, pisząc komentarz pod naszą kartą postaci. Następnie my, jako Pan A, odpowiadamy na wątek pod kartą postaci Pana B. Następnie oczywiście Pan B odpowiada pod naszą kartą postaci, a my po tym odpowiadamy na to, co napisał pod naszą kartą postaci pod jego. Nigdy nie odpowiadamy na wątki i innego tego typu rzeczy pod naszą KP. Nasze odpowiedzi nigdy nie powinny pojawić się pod naszą KP, a jedynie i wyłącznie pod kartami postaci osób, które z nami grają/rozmawiają.
O to przykład:
Podkreślam jeszcze raz. Wątek pod kartą postaci prowadzimy tylko z jedną osobą. Żadna inna nie może się dołączyć nawet wtedy, gdy gramy z trzema osobami w tej samej lokacji. Wątki co prawda są dziedziczne, czyli podając przykład, gdy nasza postać w jednym wątku otrzyma bliznę, nie powinna ona zostać zapomniana w innym wątku, a wzmianka o niej powinna zostać zapisana w KP.
Co ze starymi wątkami, w których akcja przez nas wymyślona dzieje się przed otrzymaniem blizny? To dzieje się w końcu przed otrzymaniem blizny, więc póki nie nastąpi jakieś przyspieszenie czasowe w Twoim wątku, nie będziesz miał/a tej blizny i nie trzeba na siłę jej wtedy jakoś dodawać. Fakt faktem, bilokacja jest dozwolona, ale trzeba pogrupować sobie to odpowiednio w czasie.
A co jeśli postać umrze?
Nalega się, by dokończyć wątki do końca, by nie robić dziury w fabule. Tylko tyle.
Jednakże na Nobulusie-71 jest coś takiego jak Wątek Grupowy Gracza, na którym nieco różnią się nieco zasady względem wątków w karcie postaci.
W końcu czasem chce się zaprosić do gry nieco więcej osób i pograć z kilkoma równocześnie. WGG na to pozwala.
Zacznijmy od podstaw. W Wątku Grupowym Gracza, autor WGG musi opisać miejsce, w którym wątek ma się rozgrywać. Akcję, która się aktualnie ewentualnie dzieje oraz podkreślić, jakie osoby mogą mają z nami wątkować. Pamiętać trzeba o tym, że jeżeli autor poda kolejność, zaczynając od pana A, potem Pan B, a na końcu Pan C, gracze Ci mają obowiązek się do tego dostosować. Póki nie napisze Pan A - Pan B oraz Pan C nie mogą dać odpisu. Jest to system turowy i każdy musi czekać na swoją kolej. Jak można też zauważyć, tym razem i autor, i reszta graczy pisze komentarze pod jednym postem, nie musząc lawirować między innymi. Dlatego WGG jest pod tym względem nie tylko bardziej logiczny, ale i mniej chaotyczny i bardziej komfortowy.
O to przykład:
Jest jednak małe odstępstwo od reguły turowej, gdyż nie nakazuje się umawiania z innymi szczególnie na wątek. Gdy ktoś ceni sobie wielką losowość, może dać w osobach "free2join". Oznaczać to będzie, że każdy z graczy może wbić na WGG, nie musząc nadto martwić się o tury.
To tyle jeśli chodzi o objaśnienie systemu wątkowania pod kartą postaci i pod Wątkami Grupowymi Graczy(gdyż istnieją jeszcze Wątki Grupowe, które są po prostu eventami organizowanymi przez administracje).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz